W dzisiejszym poradniku sprawdzimy jak stworzyć porządny system powiązań produktów w sklepie internetowym

Jak stworzyć system powiązań produktów?

W dzisiejszym poradniku sprawdzimy jak stworzyć porządny system powiązań produktów w sklepie internetowym. Ma on za zadanie przede wszystkim wyświetlanie rekomendacji dla klientów, którzy będą wybierać jakiś towar, by zainteresowali się także innymi przedmiotami. Dzięki temu mamy szansę polepszyć wyniki sprzedaży i zarazem dochody naszego sklepu.

Jak to działa?

W dzisiejszym poradniku sprawdzimy jak stworzyć porządny system powiązań produktów w sklepie internetowym

Autor zdjęcia: pixabay.com

Przede wszystkim, by wiedzieć o co chodzi w systemie powiązanych produktów, musimy zrozumieć jak on działa. Tak więc z bazy danych pobierane są specjalne słowa kluczowe, tak zwane tagi. Następnie porównywane są one z tagami przedmiotu, który klient aktualnie ogląda bądź kupuje. W tym momencie pojawia się specjalna ramka na stronie, w której umieszczone są powiązane produkty, razem z odnośnikami do nich. Jak pokazują badania, jest ogromna szansa że spora część klientów zdecyduje się otworzyć te odnośniki, przeczytać opis powiązanych przedmiotów i także kupić niektóre z nich.

Gdzie wyświetlać rekomendacje?

Przede wszystkim zacząć trzeba od tego, żeby dowiedzieć się gdzie wyświetlać takie ramki z rekomendacjami. Otóż robi się to w kilku miejscach. Najbardziej popularne i oczywiste jest pokazywanie rekomendacji na głównej stronie, na stronie kategorii oraz na stronie opisu danego przedmiotu. Jednak warto także rozszerzyć ten system o powiązane produkty prezentowane na stronie, która wyświetla się klientowi gdy dokona on już zakupu. Może tam się pojawiać na przykład status transakcji, a jednocześnie obok będą właśnie odnośniki do podobnych przedmiotów.

Chodzi tutaj przede wszystkim o to, by zainteresować klienta czymś, co także może mu się przydać. Jeśli jest to na przykład sklep komputerowy i klient wybiera procesor, to warto w rekomendacjach umieścić na przykład kości pamięci operacyjnej. Są to produkty bardzo blisko ze sobą związane i jest duża szansa, że klient będzie nimi również zainteresowany.